Cele szkolenia :
Zapoznanie uczestników z podstawowymi standardami dotyczącymi profesjonalnej obsługi klienta.
Przedstawienie uczestnikom szkolenia obsługi klienta, jako strategicznie ważnej relacji o kluczowym znaczeniu dla efektywnego działania przedsiębiorstwa.
Udoskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z klientem.
Zwiększenie świadomego budowania pozytywnego wizerunku firmy lub instytucji.
Wykształcenie postawy badającej potrzeby klienta i efektywnego reagowania na nie.
Zwiększenie skuteczności w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi w kontakcie z klientem.
Odbiorcy szkolenia:
Uczestnikami szkolenia o charakterze warsztatów mogą być pracownicy, którzy mają bezpośredni lub pośredni kontakt z klientem zewnętrznym jak i wewnętrznym.
Program przygotowany jest dla osób, których praca wiąże się z nawiązywaniem kontaktów i obsługiwaniem klientów, np.: pracownikami działów obsługi klienta oraz reklamacji i windykacji, sprzedawcami i handlowcami oraz pracownikami administracyjnymi przedsiębiorstwa.
Program szkolenia:
Kryteria skutecznych standardów w obsłudze.
Trzy etapy w obsłudze: nawiązanie kontaktu, obsługa, zakończenie.
Nawiązanie Kontaktu:
Procedury rozpoczęcia kontaktu z klientem,
Komunikacja niewerbalna (wygląd zewnętrzny, głos, postawa, mimika, gestykulacja w nawiązaniu kontaktu)
Efekt pierwszego wrażenia (świadome kreowanie dobrego wrażenia).
Rozmowa Handlowa:
Standardy kulturowe i firmowe w rozmowie handlowej i obsłudze klientów,
Komunikacja werbalna (umiejętność aktywnego słuchania oraz zadawania pytań),
Etykieta telefoniczna (sposoby i standardy prowadzenia rozmów),
Finalizacja obsługi.
Typologia Klientów:
Rozpoznawanie typów klienta oraz dopasowywanie do nich stylu obsługi.
Radzenie sobie z trudnościami:
Rozpoznawanie gier i manipulacji w procesie obsługi klienta,
Profesjonalne reagowanie na krytykę.
Uwagi dodatkowe:
Jedno lub dwudniowe szkolenie przewiduje wykorzystanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych, symulacji, testów oraz analizy przypadków i prezentacji multimedialnych.
Często zajęcia z Obsługi Klienta wiążą się tematycznie ze szkoleniami z Technik Sprzedaży, Negocjacji oraz Reklamacji i Windykacji, stąd też proponowany program może być traktowany jako zamknięta całość albo mniejsza część projektu szkoleniowego.
Szkolenie z Profesjonalnej Obsługi Klienta może przyjąć formę coachingu, w którym trener-konsultant wciela się w rolę moderująco-obserwującą pracowników obsługujących w rzeczywistym środowisku pracy firmy.